Melikgazi Belediyesi Meclis Salonu’nda düzenlenen törenle, Kayseri’nin teknoloji ve uzay alanındaki geleceğine yön verecek önemli bir iş birliği protokolü hayata geçirildi. Melikgazi Belediyesi ile Erciyes Üniversitesi iş birliğinde yürütülecek KAY-SAT Projesi kapsamında Türkiye’nin ilk yerli ve milli meteoroloji uydusunun geliştirilmesi amaçlanıyor.Milli Teknoloji Hamlesi vizyonu doğrultusunda hazırlanan proje ile meteorolojik gözlem teknolojilerinde dışa bağımlılığın azaltılması, iklim değişikliği kaynaklı afetlere karşı yerli teknolojilerle erken uyarı sistemlerinin geliştirilmesi hedefleniyor.
Melikgazi Belediye Başkanı Doç. Dr. Mustafa Palancıoğlu, projenin hem Kayseri hem de Türkiye adına büyük önem taşıdığını belirterek, akademik çalışmaların uygulamaya dönüşmesinin değerli olduğunu söyledi.Palancıoğlu, Türkiye’den ilk kez bir meteoroloji uydusunun uzaya gönderilmesinin heyecan verici olduğunu ifade ederek, “İnşallah yaklaşık 2,5 yıl içerisinde uydu tamamlanır, test süreçlerini başarıyla geçer ve fırlatılmaya hazır hale gelir. Bu proje Kayseri, Erciyes Üniversitesi ve belediyemiz adına önemli bir başarı olacaktır” dedi.
Projenin yürütücülerinden Erciyes Üniversitesi Fen Fakültesi Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Nesibe Özel ise iklim değişikliğinin etkilerinin her geçen gün arttığına dikkat çekti.Şiddetli yağışlar, fırtınalar ve dolu gibi doğal olayların ciddi can ve mal kayıplarına neden olduğunu belirten Özel, afetlere karşı erken uyarı sistemlerinin artık bir tercih değil stratejik bir gereklilik olduğunu vurguladı.
Özel, “Bu projedeki temel amacımız Türkiye’nin ilk yerli ve milli meteoroloji uydusunu üretmek. Kayseri’nin uydu ve uzay teknolojileri alanında da öncü şehirlerden biri olmasını hedefliyoruz. Bu proje sayesinde hem şehrimiz hem de üniversitemiz uzay teknolojilerinde önemli bir merkez haline gelecektir” diye konuştu.
Başkan Palancıoğlu: “Gurur Verici Bir Çalışma”
Melikgazi Belediye Başkanı Doç. Dr. Mustafa Palancıoğlu, projenin hem Kayseri hem de Türkiye adına büyük önem taşıdığını belirterek, akademik çalışmaların uygulamaya dönüşmesinin değerli olduğunu söyledi.Palancıoğlu, Türkiye’den ilk kez bir meteoroloji uydusunun uzaya gönderilmesinin heyecan verici olduğunu ifade ederek, “İnşallah yaklaşık 2,5 yıl içerisinde uydu tamamlanır, test süreçlerini başarıyla geçer ve fırlatılmaya hazır hale gelir. Bu proje Kayseri, Erciyes Üniversitesi ve belediyemiz adına önemli bir başarı olacaktır” dedi.
“Afetlere Karşı Erken Uyarı Sistemi Geliştirilecek”
Projenin yürütücülerinden Erciyes Üniversitesi Fen Fakültesi Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Nesibe Özel ise iklim değişikliğinin etkilerinin her geçen gün arttığına dikkat çekti.Şiddetli yağışlar, fırtınalar ve dolu gibi doğal olayların ciddi can ve mal kayıplarına neden olduğunu belirten Özel, afetlere karşı erken uyarı sistemlerinin artık bir tercih değil stratejik bir gereklilik olduğunu vurguladı.
Özel, “Bu projedeki temel amacımız Türkiye’nin ilk yerli ve milli meteoroloji uydusunu üretmek. Kayseri’nin uydu ve uzay teknolojileri alanında da öncü şehirlerden biri olmasını hedefliyoruz. Bu proje sayesinde hem şehrimiz hem de üniversitemiz uzay teknolojilerinde önemli bir merkez haline gelecektir” diye konuştu.





























