TÜBİTAK Projesi Kapsamında 30 Öğrenci Doğal Ürünler Bahçesi'ni Keşfetti
Kayseri Büyükşehir Belediyesi Doğal Ürünler Bahçesi, TÜBİTAK 4004 projesi kapsamında 30 lise öğrencisini ağırladı. Öğrenciler, organik tarım, ata tohumları ve sürdürülebilir tarım uygulamalarını yerinde inceleyerek teorik bilgilerini sahada pekiştirdi.
Kayseri Büyükşehir Belediyesi, çevre bilincini artırmaya ve gençleri doğa temelli çözümlerle buluşturmaya yönelik çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda Büyükşehir Belediyesi Doğal Ürünler Bahçesi, TÜBİTAK 4004 "Zirvede Çözüm: Doğa ile Geleceği Tasarlamak" projesi kapsamında Kayseri'nin farklı liselerinde eğitim gören 30 öğrenciyi ağırladı.
14-16 yaş aralığındaki akademik başarısı yüksek öğrencilerin katıldığı programda, sürdürülebilir tarım, organik üretim ve çevre bilinci konularında teorik ve uygulamalı eğitimler gerçekleştirildi.
Organik Tarım ve Kompost Eğitimi Verildi
Programın ilk bölümünde Kayseri Büyükşehir Belediyesi Park ve Bahçeler Daire Başkanlığı Hobi Bahçeleri Şube Müdürlüğü'nde görev yapan Ziraat Mühendisi Abdurrahman Özcan, öğrencilere Doğal Ürünler Bahçesi'nde yürütülen çalışmalar hakkında bilgi verdi.
Eğitimde organik tarımın temel ilkeleri, sürdürülebilir toprak yönetimi, geri dönüşüm, kompost ve vermikompost üretim teknikleri anlatılırken, organik atıkların yeniden ekonomiye kazandırılması konusunda da uygulamalı bilgiler paylaşıldı.
Tarımın Geçmişinden Geleceğine Yolculuk
Teorik eğitimin ardından öğrenciler ilk olarak Tarım Aletleri Alanı'nı ziyaret ederek geçmişten günümüze kullanılan tarım ekipmanlarını yakından inceleme fırsatı buldu.
Programın devamında ise Tohum Bankası'nı gezen öğrenciler, ata tohumlarının korunması, biyolojik çeşitliliğin sürdürülebilirliği ve yerli tohumların gıda güvenliğindeki önemi hakkında uzmanlardan bilgi aldı.
Saha çalışmalarının son bölümünde ise öğrenciler kompost üretimini uygulamalı olarak deneyimleyerek öğrendikleri bilgileri pratiğe dönüştürdü.
"Bilimsel Çalışmalar İçin Çok Güzel Bir Ortam Oluşturulmuş"
Proje Yürütücüsü Dr. Eray Demirçelik, Doğal Ürünler Bahçesi'nin eğitim açısından önemli bir merkez olduğunu belirterek Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç'a teşekkür etti.
Demirçelik, "30 öğrencimizle birlikte çok verimli bir eğitim gerçekleştirdik. Büyükşehir Belediyemizin oluşturduğu bu ortam bilimsel çalışmalar açısından da önemli bir zemin sunuyor. Destek veren tüm personele teşekkür ediyorum." dedi.
"Kayseri Böyle Bir Bahçeye Sahip Olduğu İçin Gurur Duymalı"
Doğal Ürünler Bahçesi'nde tamamen organik ürünlerin yetiştirildiğini belirten Demirçelik, vatandaşların güvenle tüketebileceği doğal ürünlerin burada üretildiğini ifade ederek tüm Kayserilileri bahçeyi ziyaret etmeye davet etti.
Programa katılan 9'uncu sınıf öğrencisi Ebru Aksebzeci ise ilk kez Doğal Ürünler Bahçesi'ni ziyaret ettiğini belirterek öğrendiği bilgileri kendi yaşamında uygulamayı düşündüğünü söyledi.
Aksebzeci, "Burada öğrendiğimiz bilgiler bizim için çok faydalı oldu. Artık bağa gittiğim zaman burada öğrendiklerimizi uygulamayı düşünüyorum. Böyle güzel bir alanı şehrimize kazandıran Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Dr. Memduh Büyükkılıç'a teşekkür ediyoruz." ifadelerini kullandı.
Kayseri Büyükşehir Belediyesi, eğitim ve çevre odaklı projelerle gençlerin doğa bilinci kazanmasına katkı sunarken, sürdürülebilir tarım uygulamalarını gelecek nesillere aktarmaya yönelik çalışmalarını sürdürüyor.