KOCASİNAN KENDİ ENERJİSİNİ ÜRETMEYE HAZIRLANIYOR

Kocasinan Belediyesi tarafından Cırgalan Mahallesi'nde kurulan 6,4 megavat kapasiteli Güneş Enerjisi Santrali'nde (GES) çalışmalar son aşamaya geldi. Projenin tamamlanmasıyla belediyenin tesisleri, işletmeleri ve elektrikli araçlarının enerji ihtiyacının önemli bölümü karşılanacak.

Kocasinan Belediye Başkanı Ahmet Çolakbayrakdar, 104 bin metrekare alanda kurulan Güneş Enerjisi Santrali’nde incelemelerde bulunarak çalışmalar hakkında bilgi aldı.

Temmuz Sonunda Enerji Üretimi Başlayacak

GES projesinde panel montajlarının büyük ölçüde tamamlandığını belirten Başkan Çolakbayrakdar, kablolama ve diğer teknik çalışmaların ardından Temmuz ayı sonunda enerji üretimine başlanmasının planlandığını söyledi.

Çolakbayrakdar, üretilecek enerjinin Kocasinan Belediyesi'nin sosyal tesisleri, Fen İşleri Atölyesi, kırsal hizmet alanları, Park ve Bahçeler Müdürlüğü tesisleri, agrega tesisi ve bitüm tesisinde kullanılacağını ifade etti.

6,4 Megavatlık Enerji Üretilecek

Toplam 6,4 megavat kurulu güce sahip olacak santral sayesinde belediyenin enerji maliyetlerinde önemli tasarruf sağlanması hedefleniyor.

Başkan Çolakbayrakdar, enerji giderlerinin azaltılmasıyla elde edilecek kaynakların yeniden vatandaşlara hizmet olarak döneceğini belirterek, sürdürülebilir belediyecilik anlayışı doğrultusunda önemli bir yatırım gerçekleştirdiklerini vurguladı.

"Kendi Enerjisini Üreten Belediyelerden Biri Olacağız"

Kocasinan Belediyesi'nin kendi enerjisini üreten öncü belediyeler arasında yer alacağını ifade eden Çolakbayrakdar, çevre dostu ve tasarruf odaklı yatırımlara devam edeceklerini söyledi.

Belediyenin enerji ihtiyacını yenilenebilir kaynaklardan karşılayarak hem çevreye katkı sağlayacağını hem de ekonomik anlamda önemli kazanımlar elde edeceğini dile getirdi.

Hedef Temiz Enerjiyle Çalışan Araç Filosu

Gelecek dönemde belediye araç filosunu da temiz enerjiyle çalışan bir yapıya dönüştürmeyi hedeflediklerini belirten Başkan Çolakbayrakdar, güneş enerjisinden elde edilen kaynakların farklı alanlarda da değerlendirileceğini kaydetti.

Çevreci yatırımların önemine dikkat çeken Çolakbayrakdar, sürdürülebilir şehircilik anlayışıyla çalışmalarını sürdürdüklerini ifade etti.

Kocasinan Belediyesi tarafından hayata geçirilen GES projesinin tamamlanmasıyla birlikte belediye, enerji ihtiyacının büyük bölümünü kendi üretimiyle karşılayan yerel yönetimler arasında yer alacak.