Kayseri'den Uzaya Büyük Adım: İlk Yerli ve Milli Meteoroloji Uydusu KAY-SAT İçin Protokol İmzalandı
Melikgazi Belediyesi ile Erciyes Üniversitesi arasında, Türkiye'nin ilk yerli ve milli meteoroloji uydusu KAY-SAT'ın geliştirilmesi amacıyla iş birliği protokolü imzalandı. Proje ile Kayseri'nin uydu ve uzay teknolojileri alanında öncü şehirlerden biri olması hedefleniyor.
Melikgazi Belediyesi Meclis Salonu’nda düzenlenen törenle, Kayseri’nin teknoloji ve uzay alanındaki geleceğine yön verecek önemli bir iş birliği protokolü hayata geçirildi. Melikgazi Belediyesi ile Erciyes Üniversitesi iş birliğinde yürütülecek KAY-SAT Projesi kapsamında Türkiye’nin ilk yerli ve milli meteoroloji uydusunun geliştirilmesi amaçlanıyor.
Milli Teknoloji Hamlesi vizyonu doğrultusunda hazırlanan proje ile meteorolojik gözlem teknolojilerinde dışa bağımlılığın azaltılması, iklim değişikliği kaynaklı afetlere karşı yerli teknolojilerle erken uyarı sistemlerinin geliştirilmesi hedefleniyor.
Başkan Palancıoğlu: “Gurur Verici Bir Çalışma”
Melikgazi Belediye Başkanı Doç. Dr. Mustafa Palancıoğlu, projenin hem Kayseri hem de Türkiye adına büyük önem taşıdığını belirterek, akademik çalışmaların uygulamaya dönüşmesinin değerli olduğunu söyledi.
Palancıoğlu, Türkiye’den ilk kez bir meteoroloji uydusunun uzaya gönderilmesinin heyecan verici olduğunu ifade ederek, “İnşallah yaklaşık 2,5 yıl içerisinde uydu tamamlanır, test süreçlerini başarıyla geçer ve fırlatılmaya hazır hale gelir. Bu proje Kayseri, Erciyes Üniversitesi ve belediyemiz adına önemli bir başarı olacaktır” dedi.
“Afetlere Karşı Erken Uyarı Sistemi Geliştirilecek”
Projenin yürütücülerinden Erciyes Üniversitesi Fen Fakültesi Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Nesibe Özel ise iklim değişikliğinin etkilerinin her geçen gün arttığına dikkat çekti.
Şiddetli yağışlar, fırtınalar ve dolu gibi doğal olayların ciddi can ve mal kayıplarına neden olduğunu belirten Özel, afetlere karşı erken uyarı sistemlerinin artık bir tercih değil stratejik bir gereklilik olduğunu vurguladı.
Rektör Altun: “Ülkemiz Adına Önemli Bir Kazanım”
Erciyes Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fatih Altun da üniversitelerin temel görevlerinden birinin bilgi üretmek ve bu bilgiyi teknolojiye dönüştürmek olduğunu belirtti.
Altun, araştırma ve geliştirme çalışmalarının sahada somut karşılık bulmasının önemine dikkat çekerek, “Meteoroloji alanında uydu geliştirme çalışması hem ilk olması hem de uygulamaya dönük çıktılar üretmesi açısından büyük önem taşıyor. Bu projeden elde edilecek sonuçlar sadece Kayseri’nin değil, ülkemizin de kazanımı olacaktır” ifadelerini kullandı.
Kayseri Uzay ve Teknoloji Merkezi Olma Yolunda
KAY-SAT Projesi ile meteorolojik verilerin yerli imkânlarla elde edilmesi, afet yönetiminde erken müdahale kapasitesinin artırılması ve Türkiye’nin uzay teknolojilerindeki kabiliyetlerinin geliştirilmesi amaçlanıyor.
Uzmanlar, projenin başarıyla tamamlanması halinde Kayseri’nin uydu ve uzay teknolojileri alanında Türkiye'nin önemli merkezlerinden biri haline gelebileceğini değerlendiriyor.